مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

مشاور بازاریابی کیست؟

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۸۹، ۰۶:۴۴ ق.ظ
مشاور بازاریابی کیست؟
مشاور بازاریابی یک فرد یا تیم متخصص و با تجربه در زمینه بازاریابی است که از بیرون از شرکت نظرات حرفه ای خود را در اختیار صاحبان و مدیران شرکت قرار می دهد .
در این تعریف سه نکته مهم و اساسی وجود دارد :
1) مشاور یک فرد متخصص در زمینه بازاریابی است . مشاور باید دارای بالاترین تحصیلات تخصصی در زمینه بازاریابی بوده و در این زمینه کاملاً به روز باشد .  یعنی باید حداقل دارای مدرک فوق لیسانس در این زمینه بوده تا بعنوان مشاور پذیرفته شوند   . بنابراین  بطور کلی کسانیکه فقط به اتکای تجربه خود در زمینه بازاریابی نظر می دهند نمی توانند مشاور باشند زیرا آنها معمولاً فاقد چنین تخصصی هستند .
2) مشاور یک فرد با تجربه در زمینه بازاریابی است . مشاوری که در مورد مشکلات بازاریابی یک شرکت بخود جسارت توصیه و راهنمائی می دهد باید سال های سال در بخش های مختلف بازاریابی و فروش کار کرده و در این زمینه ها دانش های تخصصی خود را در کوره تجربه پخته و کامل کرده باشد . بعنوان مثال کلیه مشاوران بازاریابی شرکت ما علاوه بر داشتن تحصیلات حداقل فوق لیسانس باید  در زمینه بازاریابی کسب تجربه کرده باشند . بنابراین اساتید دانشگاهی ، تنها به اتکای تحصیلات خود در زمینه بازاریابی ، نمی توانند مشاور باشند .
3) مشاور یک فرد خارج از شرکت است . خارج از گود بودن یک اصل مهم در مشاوره است زیرا فقط فردی که از بیرون ناظر است می تواند بدور از تعصبات و دلبستگی ها مسائل و مشکلات را درست ببیند و علت ها را تشخیص دهد . بنابراین مدیران شرکت ، هرچند در زمینه بازاریابی با تجربه و متخصص باشند نمی توانند خود مشاور خود باشند 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۵/۱۱
علی خویه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی