مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

راه درست برای پیش بردن یک مصاحبه شغلی

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۴۷ ب.ظ

راه درست برای پیش بردن یک مصاحبه شغلی

 

نکته کلیدی در یک مصاحبه شغلی این است که اطمینان حاصل شود که متقاضی شغل دارای مهارت های ضروری مورد نظر می باشد و می تواند برای شرکت سودآوری داشته باشد. ولی چطور می توانید اطمینان حاصل کنید چیزی که یک متقاضی ادعای دانستن آنرا می کند واقعا در عمل هم می داند؟

در طی چند سال، من نمرات متقاضیان را بررسی کردم. ارتکاب اشتباه می تواند بسیار گران تمام شود.

پس تکنیکی که استفاده کردیم برای یافتن مصاحبه تشریحی رفتاری یا BDI بود. تکنیکی که در دهه 80 میلادی به عنوان یک روش بسیار موثر برای ارزشیابی کردن استخدامی های بالقوه پیشگام شد.

بنیاد ها و اساس BDI بدین صورت معنی می دهد که بطور مرتب بپرسید "چطور آنرا انجام دادی؟ یا چرا؟" و کمک به شما می کند که سوالاتی بپرسید که متقاضیان بتوانند جواب دهند.

آنها می توانند فرایند غیر راحت و مشکلی باشند ولی به صورت خیلی واضحی به شما نشان می دهند که دانش و مهارت متقاضیان کار، چه اندازه ای می باشد.

اگر می توانید، برای هر مصاحبه، 2 مصاحبه گر بگذارید. یکی از آن ها سوالات را بپرسد و دیگری به دقت گوش کند که افراد متقاضی چه می گویند.

بسیار مشکل است که صحبت های متقاضیان را هم زمان هم گوش دهید و هم آنالیز کنید، اگر دارید یک مصاحبه فشرده و سخت را به پیش می برید.

بیشتر از اینکه بخواهید روی همه مهارت هایی که متقاضیان ادعای آن ها را دارند بررسی کنید، در هر مصاحبه یکی از مهارت هایی که مطابق موضوع تخصصی مورد نظرتان است را مطرح کنید.

سپس اجازه دهید که مصاحبه کننده با آن موضوع تخصصی پیش برود. در هر مصاحبه ای که من انجام می دهم، از متقاضی می خواهم که یک مثال خاص در مورد مهارت مورد نظر برای من عنوان کند.

بعد از او می خواهم که همان مثال را در مصاحبه بعدی بزند. اگر او این کار را کرد شما یک احساس درستی از اینکه متقاضی یک تجربه (BRED!) داشته، بدست می آورید.

از این اطمینان بیابید که تا زمانیکه فکر، احساسات، و ذهن شما سر زنده و سرحال است، مصاحبه متقاضی را به خاطر سپرده اید.

اگر زمان زیادی بگذرد، شما جزییات مصاحبه را فراموش خواهید کرد. تکنیک BDI اجزای تشکیل دهنده بیشتری دارد، ولی این هایی که گفتیم اصول آن هستند. اگر مایلید که بیشتر در مورد BDI یاد بگیرید، کلاس های قابل دسترسی هستند که DBI را آموزش بدهند. با جزییات بیشتری که ما ارایه می دهیم، شما قابلیت استخدام کردن بیشتری نسبت به مدل های قدیمی کسب خواهید کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۸
علی خویه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی