مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۸۹ ثبت شده است

ویژگی¬های یک مشاور خوب و ثمرات مشورت چیست؟

ویژگی¬های مشاور
1. عاقل بودن:

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در این مورد می-فرماید: (( اَلحَزمُ النّظر فی العواقب وَ مُشاورةُ ذَوی العُقول؛ دوراندیشی عبارت است از پایان کار را نگریستن و با صاحبان عقل مشاوره کردن)). علی(علیه السّلام) می-فرماید: (( شاور ذَوی العُقول تَأمَنِ الزَّلَلَ و النَّدَمَ؛1 با خردمندان مشورت کن تا از لغزش¬ها و پشیمانی ایمن گردی.))

2. رازداری:

حضرت علی(علیه السّلام) فرمودند: (( الکتمانِ مِلاک النَّجوی؛2 رازداری پایه¬ی راز سپردن است.))

3. مهربانی:

حضرت علی(علیه السّلام) می¬فرماید: (( مُشاوَرَةَ الحازمِ المُشفِقِ ظَفَر؛3با شخص دوراندیش و مهربان مشاوره کردن پیروزی می¬آورد.))

4. علم و حکمت:

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می¬فرماید: (( شاوِروُا العُلَماء الصالحین فَاذا عَزَمتُم علیِ امضاء ذلک فَتوکّلوا علی الله؛4 با دانشمندان و علمای صالح مشورت کن، سپس هرگاه که بر انجام کار تصمیم گرفتید بر خدا توکل نمایید.))

مشورت کردن ثمرات فراوانی دارد که بدان اشاره مختصری می¬نماییم:

1. بهترین شناختن منافع و مصالح و راه تأمین¬ آن¬ها و در نتیجه سرعت در حل مشکلات.
2. رشد اندیشه و قدرت تدبیر.
3. پی بردن به نقص و نارسایی فکر شخص(تواضع در فکر) و مصونیت از غرور و استبداد.
4. شناسایی افراد شایسته، خوش فکر و مبتکر.
5. شخصیت دادن به افراد و به دنبال آن رشد شخصیت اجتماعی.
6. ایجاد هماهنگی و وحدت در مقام اندیشه و عمل و جلوگیری از اختلافات نظری و عملی.
7. مقبولیت بیش¬تر رأیی که مورد مشورت قرار گرفته و از کانال شور گذشته و جلوگیری از بدگمانی نسبت به تحمیل رأی و استبداد مسئولین.
8. زنده کردن حس همکاری و هم¬یاری در افراد، چرا که مشاورین احساس می¬کنند در تعیین خط مشی زندگی اجتماعی سهیم هستند و می بایست در تشخیص راه بهتر و اجرای تصمیمات، کوشا باشند.
9. کم شدن درجه¬ی خطا و لغزش و معذور بودن در صورت ارتکاب اشتباه و هم چنین مصون ماندن از حسد دیگران در صورت پیروز شدن در کار، آن طور که از برخی روایات نیز استفاده می¬شود.5

پی نوشت¬ها:

1. غررالحکم، ج4، ص 179.
2. همان، ج1، ص97.
3. همان، ج6، ص 146.
4. الحیاة، ج1.
5. قال موسی بن جعفر(علیه السّلام): ((من استشار لم یعدم عند الصواب مادحاً و عند الخطاء عاذراً))؛ بحار الانوار، ج57، ص 104.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۸۹ ، ۰۹:۵۱
علی خویه

مشاوره تلفنی به چه منظور راه اندازی شد؟ ( قسمت دوم )

مشاوره

در قسمت قبل هدف از راه اندازی مشاوره تلفنی و کارایی های آن عنوان شد . اینک در ادامه ویژگی های یک مشاور خوب ارائه می شود.

1- خودآگاهی

2- همدلی (خود را جای مراجع گذاشتن)

3- خلوص (بین گفتار و رفتارش هماهنگی باشد)

4- همخوانی (یکپارچگی)

5- احترام مثبت (پذیرش شرط اولیه خصوصاً از جانب مشاور)

6- توانایی ارتباط (توانایی در گوش دادن، پاسخ مثبت)

7- دانش

8- یکپارچگی و انسجام اخلاقی ( از لحاظ شخصیتی به ثبات رسیده باشد)

رفتارهای مؤثر و غیر مؤثر یک مشاور

رفتارهای غیر مؤثر

رفتارهای مؤثر

غیر کلامی

کلامی

قطع صحبت مراجع

استفاده از کلمات قابل فهم

نصیحت کردن

برگشتن  به عقب و تصریح گفته‌های مراجع

اندرز دادن

تفسیرهای به ‌موقع

موعظه کردن

خلاصه کردن گفته‌های مراجع

سرزنش کردن

پاسخ‌ دهی به پیام اصلی

نیشخند زدن

استفاده از تقویت‌های کلامی (آها، هوم، متوجهم، بله)

التماس کردن

صدازدن مراجع به اسم کوچک یا ضمیر "تو"

پاسخ به سؤالات شخصی دستور دادن، تقاضا کردن

طرح سؤالات بخصوص ، سؤالاتی که با چرا شروع می‌شود

تفسیر افراطی

استفاده بجا و مناسب از شوخی برای کاستن از تنش مراجع

نگرش ترحم‌آمیز

برخورد محرمانه و غیر داورانه

به‌ کارگیری کلمات غیر قابل فهم بر دیگران

افزودن درک بیشتر به گفته‌های مراجع

ادامه دارد ...

در قسمت بعد به ویژگی های مشاوره تلفنی خواهیم پرداخت .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۸۹ ، ۰۹:۵۰
علی خویه
مشاور بازاریابی مشاور تبلیغات
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۸۹ ، ۰۹:۴۹
علی خویه
منشور تبلیغات ایران 

global marketing advertising system=gmas.ir

سیستم تبلیغات بازاریابی فراگیر

سیستم مدیریت فراگیر

سیستم بازاریابی فراگیر

 منشور مدیریت ایرانیان

قلب مدیران ایران

قلب مدیران ایران

منشور بازاریابی

iranian management prism

منشور بازاریابی ایرانیان

منشور بازاریابی ایرانیان

قلب فروشندگان

 

iranian marketing prism

سیستم بازاریابی یکپارچه - سیستم بازاریابی جهانی - سیستم بازاریابی سراسری

global marketing system= gmas.ir

سیستم مدیریت یکپارچه - سیستم مدیریت جهانی - سیستم مدیریت سراسری

global managment system=gmas.ir

سیستم تبلیغات بازاریابی جهانی- سیستم تبلیغات بازاریابی یکپارچه

global marketing advertising system=gmas.ir

global marketing action system=gmas.ir

global marketing action system=gmas.ir

سیستم اقدام بازاریابی یکپارچه

سیستم اقدام بازاریابی سراسری

سیستم اجرای بازاریابی یکپارچه

سیستم اجرای بازاریابی فراگیر

سیستم عملیات بازاریابی یکپارچه

سیستم عملیات بازاریابی جهانی

سیستم فعال بازاریابی سراسری

global marketing active system=gmas.ir

منشور بازاریابی ایران

منشور فروش ایران

منشور فروش ایران

منشور مدیریت ایران

منشور روابط عمومی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۸۹ ، ۱۲:۳۰
علی خویه
علی خویه

مولف محقق مدرس مترجم مشاور و مجری تبلیغات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی

 

گروه تبلیغات بازاریابی و ارتباطات بازریابی یکپارچهIMC

تحقیق، آموزش، اجرا

منشور بازاریابی ایران

مشاوره آموزش تحقیق و اجرا

بازاریابی فروش تبلیغات خلاقیت و ارتباطات

www.alikhooyeh.blogfa.com

www.khooyeh.com

khooyehali@yahoo.com

۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸

  سخنران و مدرس دانشگاه

· مشاور، محقق، مولف و مجری برنامه ها و پروژه های مدیریت ، بازاریابی، فروش، تبلیغات وخلاقیت

· مهمان، کارشناس و مجری برخی از برنامه های صدا و سیما از جمله سلسله برنامه  های پژواک در رادیو تجارت

· مولف و مترجم بیش از 7 عنوان کتاب در زمینه ارتباطات فروش بازاریابی و تبلیغات ( مدیریت استراتژیک تبلیغات بازاریابی، مهندسی ذهن وان ال پی، تریز، تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات بازاریابی ، راز تجارت و ....           

· سخنران  و مدرس دوره ها و سمینارهای مختلف مدیریت ، بازاریابی، فروش،تبلیغات ،خلاقیت، روانشناسی، ارتباطات و ....

· دارای  شمار زیادی  مقالات  منتشر شده در  نشریات اقتصادی، تبلیغاتی و بازاریابی مانند مهندسی تبلیغات، دانش تبلیغات، مدیریت بازاریابی و تبلیغات و .... 

· دارای چندین سال سوابق  اجرایی  در بخش های تولیدی، خدماتی، صنعتی، ویزیتوری، فروشندگی، بازاریابی، مدیر بازرگانی، مدیر فروش و مدیر اجرایی و مدیر تحقیق و توسعه در شرکت ها مختلف و دارای سابقه ی همکاری با برندهای معتبر ملی و بین المللی

·    ارایه بیش از 900 ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی کاربردی و اجرایی در سازمانها موسسات شرکت ها و سمینارهای مختلف

· ارایه بیش از صد ها ساعت مشاوره وتحقیق در زمینه های تخصصی به رده های مختلف مدیریتی و سازمانی

· ارایه سخنرانی ، کارگاه، میزگرد و تدریس در سمینارها و کنفرانس های ملی و بین المللی مختلف

· دارای دو اختراع ثبت شده در حوزه تبلیغات

· تدوین کننده سبک ها و مکتب های تبلیغات 

· عضو هیات تحریریه نشریان مختلف اقتصادی بازرگانی و بازاریابی

· دارای تولیدات  نرم افزاری آموزشی و اجرایی  از جمله  :راز تجارت ، مهندسی فروش،مهندسی خلاقیت

· عضو انجمن های بین المللی مانند 1to 1 و WARC

· عضو وب سایت انجمن تحقیقات بازار اروپا ESOMARو…

· آشنایی کامل با زبان انگلیسی  ( IELTS-TOEFL) زبان آلمانی  و فرانسه ( به طور متوسط)

· کارشناسی بازارگانی ، کارشناسی ارشد MBA و دارای مدرک مهندسی IT از دانشگاه علم و صنعت

· دارای مدارک معتبر  بین المللی از موسسات بین المللی  و دانشگاه های معتبر بین المللی

· دارای سوابق، تجربه و آشنایی با زمینه های مختلف هنری و شرکت در نمایشگاه ها و مجامع فرهنگی و هنری

·        همکار افتخاری انجمن بازاریابی و تحقیقات بازار ایران  وا نجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی ایران

· مفتخر به همکاری با برندهای معتبر ملی و بین المللی

برخی از شرکت ها و برندهای افتخار همکاری مشاوره تحقیق آموزش و امور اجرایی  با آنها

نوکیا- تولی پرس- سامسونگ-  رشد - سونی- تولید دارو - دانشگاه تربیت مدرس- دانشگاه تهران - دانشکده کارآفرینی- سازمان فنی و حرفه ای- پاکنام- هیوندای- هیتاچی- بانک ملت - بانک تجارت -بانک صادرات - بیمه اقتصاد نوین، بیمه ایران، بانک پاسارگاد-  مهنام ، تولی پرس، سونی اریکسون- بیمه البرز- فروشگاه رفاه، بیمه دانا- بیمه پاسارگاد-روزنامه همشهری- ایران -دنیای اقتصاد - مجله مدیریت بازاریابی -تدبیر- گزیده -مدیریت تبلیغات- ذوب آهن اصفهان، مهندسی تبلیغات - شهرداری مناطق مختلف- مراکز کارآفرینی- جهان الکترونیک- ان بی ای- آستان قدس- مهنام- تولی پرس- دانشگاه مازندران سمنان یزد و....- فرش مشهد - مرکز توسعه کارآفرینی - پرشیا مدیا- ایران خودرو- سایپا- بهمن- ال جی مادیران و..... هواپیمایی ماهان آسمان  ایران ایر و ...

 


۱- مشاور مجری و مدرس  ارتباطات بازاریابی- تکنیک ها و تاکتیک های ارتباطات بازاریابی

۲- مشاور تبلیغات- مهندسی تبلیغات -مجری تبلیغات - استراتژی ها تکنیکها و تاکتیک های تبلیغات

۳- مشاور بازاریابی -مهندسی بازار- تحقیقات بازار- تکنیک ها و تاکتیک های بازاریابی 

۴- مشاور فروش - ارتباطات فروش - مهندسی فروش- تکنیک ها و تاکتیک های فروش و پیشبرد فروش

۵- مشاور روابط عمومی - مهندسی روابط عمومی- تکنیک ها و تاکتیک های روابط عمومی

۶- مدیریت استراتژیک

۷- مدرس دوره های بازاریابی و فروش خلاق- تبلیغات خلاق- مهندسی تبلیغات- مهندسی فروش- مهندسی رسانه - مدیریت و برنامه ریزی رسانه- تکنیک های خلاقیت- تکنیک های بازاریابی و فروش- ارتباطات خلاق و....


   

نرم افزار

کتاب

جزوه

راز تجارت 1

سبک های تبلیغات

کیفیت و سیستم های کنترل کیفیت

راز تجارت 2

تاکتیک ها و تکنیک های بازاریابی و تبلیغات

شبیه سازی در بازاریابی

زن و رازهای زنان

مهندسی ذهن و ان ال پی در ارتباطات بازاریابی و تبلیغات

خلاقیت و تکنیک های خلاقیت

فیلم آموزش بازاریابی خلاق

تبلیغات تریزی (راهکار حل خلاقانه مسائل بازاریابی)

سیستم فروش

فیلم آموزشی تبلیغات خلاق

مدیریت استراتژیک تبلیغات

مهندسی تبلیغات و فروش

فیلم آموزشی مهندسی فروش و بازاریابی

بازاریابی املاک و مستغلات

فیلم آموزشی مدیریت فروش و فروش حرفه ای

راز تجارت

فیلم آموزشی تریز

مهندسی تبلیغات و ارتباطات

فیلم آموزشی شیوه های حل خلاقانه مسائل و تکنیک های خلاقیت

طراحی و چیدمان فروشگاه و تکنیک های پیشبرد فروش

 


خدمات  تیم منشور بازاریابی ایران

 

  1 - تحقیقات کمی:

  •  تحقیق از خرده فروشی

  • تحقیقات استفاده و طرز فکر (U&A)

  • تحقیق در مورد تبلیغات و رسانه ها

  • تحلیل در مورد قیمت کالا

  • نظر سنجی

  • تحقیق بازدید از منزل

  • تحقیق از طریق پست

  • پنل های توسعه یافته

  • تحقیق در مورد رضایت مشتریان

  • CLT

  • مطالعات امکان سنجی

  • تست های استفاده آزمایشی در منزل

  • CATI,CAPI  یا مصاحبه های تلفنی

  • انجام پروژه های الگو برداری از برترینها (BENCHMARKING)

  • تحقیقات در مورد ارتباط با مشتری و توسعه محصول

  • شناسایی مارک، توسعه مارک و ذهنیت نسبت به مارک و نام شرکت

  • تحلیل رقابتی

  • تحلیل ساختار بازار

  • تحقیق در رابطه با تجارت الکترونیک

  • تحلیل نیازهای مشریان

  2 - تحقیقات کیفی:

  • گروه های کانونی

  • گروه های کوچک

  • مصاحبه های عمیق

  • مشاهدات ساختار یافته

  • سیال سازی ذهن (Brain storming)

  • گروه های تعاملی

  • مصاحبه های تلفنی کیفی

  • ممیزی کردن

  3 - تحقیقات کتابخانه ای

  • تحقیقات ثانویه

   4 - پروژه های پیشبرد فروش

    ?  سمپلینگ ( تر و خشک)

Sampling (wet & Dry)

    ? انیمیتوری فروش

Sales Animation

    ? بازارپردازی

Merchandising

    ? نصب ابزار تبلیغاتی پیشبرد فروش

P.O.S. Installation

تحقیقات بازاریابی و ارتباطات بازاریابی یکپارچه این امکان را فراهم می سازد که تمام فعالیتهای بازاریابی به ویژه فعالیتهای پنجگانه ترویج و فرآیند ارتباطات شرکت در جهت هم توان افزایی یکدیگر و به صورت نگرش سیستمی فعالیت کنند تا ضمن افزایش اثر بخشی ارتباطات ، از خنثی کردن نتایج هم جلوگیری کنند . همچنین بین فعالیتهای ترویج با پایگاه و موضع شرکت ( Positioning) هویت شرکت ، تصویر ذهنی ( Image) و ... هماهنگی و همخوانی باشد.....

یک گروه کاری از اتحادیه آژانسهای تبلیغاتی آمریکا(AAAA) یکی از نخستین تعاریف را برای ارتباطات منسجم بازاریابی به شرح زیر تدوین کردند:
ارتباطات منسجم بازاریابی یک مفهوم برنامه ریزی ارتباطات بازاریابی است که در قالب یک برنامه جامع ارتباطی، نقشهای استراتژیک انواع ابزارهای ارتباطی همانند تبلیغات، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و ترفیع فروش را مورد ارزیابی قرار می دهد و این ابزارها را به منظور شفاف ساختن، تداوم و به حداکثررساندن اثر ارتباطات بازاریابی، باهم ترکیب می کند.
تعریف اتحادیه آژانسهای تبلیغاتی آمریکا بر فرآیند استفاده از همه اشکال ترفیع به منظور به حداکثررساندن اثر ارتباطات تاکید می کند در حالی که دانشمندانی همانند دان شولتز (DON SCHULTZ) معتقد است که ارتباطات منسجم بازاریابی نقش و اهمیت فراتری نسبت به موارد فوق دارد و دربرگیرنده همه ارتباطات و تماسهای یک شرکت از قبیل نام تجاری، تصویر شرکت و... با مشتریان است

برخی از خدمات گروه ما شامل موارد زیر می باشد:

االف) اطلاعات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۸۹ ، ۰۶:۴۸
علی خویه

به فروشنده فوق ستاره تبدیل شوید

 

در این مقاله به نکات مهم کتاب معروف برایان تریسی اشاره می کنیم. برایان تریسی تصمیم گرفته است ، این کتاب را بطور رایگان به شما هدیه بدهد.

 

برای خواندن خلاصه کتاب  و دانلود به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۸۹ ، ۰۶:۴۶
علی خویه
چگونه می توان یک مشاور بازاریابی خوب انتخاب کرد؟
از آنجائیکه کار کردن با مشاور های بازاریابی برای بسیاری شرکت ها یک تجربه جدید محسوب می شود خیلی احتمال دارد که در اولین تجربه خود ، انتخاب درستی نکنند و در نتیجه نسبت به کار مشاوره بازاریابی بدبین و بی اعتقاد شوند . برای جلوگیری از چنین پیش آمدی توصیه های زیر می توانند مفید واقع شوند :
سعی کنید خدمات مشاوره را ترجیحاً از شرکت ها بگیرید نه از اشخاص . انتخاب اشخاص بعنوان مشاور انتخاب قابل اعتماد و ایمنی نبوده و می تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند هر چند فرد مذکور امین شما باشد .
مطمئن شوید که شرکتی که بعنوان مشاور انتخاب می کنید در زمینه مشاوره به شرکت های مشابه شما تجربه کافی و سوابق رضایت بخشی دارد . مطمئن شوید مشاور کارهای مشاوره قبلی خود را بخوبی انجام داده و به نتیجه رسانده است . برای اینکار از شرکت مذکور بخواهید رضایت نامه های مشتریان قبلی خود را به شما ارائه دهند . در مورد روش و متدلوژی مشاوره ای که دارند از آنها کسب اطلاع کرده و مطمئن شوید که با سبک کار و کاسبی شما جور است .
در مورد شرح کار مشاوره و خدماتی که مشاور ارائه می دهد کسب اطلاع کرده و محدوده تعهدات مشاور را مشخص و ارزیابی کنید.
بدون قرارداد با هیچ شرکت مشاوری کار نکنید و دقت کنید که قرارداد مذکور بصورت پیمانکاری بوده و موارد مهم مانند حدود شرح دقیق کار و نحوه اجرای آن ، زمانبندی ها ، تعهدات طرفین ، دستمزد و نحوه پرداخت آن ، هزینه های جانبی مانند بیمه ، مالیات ، اقامت و مسکن ، رفت و آمد و غیره مشخص باشد.
شرکت مشاور را با دید کوتاه مدت و پروژه ای انتخاب نکنید . شما برای ده ها سال می خواهید به کسب و کار خود ادامه دهید و مشکلات یا کارهای توسعه ای شما یکی و دوتا نیست . بنابراین شرکتی را انتخاب کنید که مطمئن باشید برای سال ها می تواند با شما کار کند .
بطور کلی برای انجام کارهای مشاوره بخصوص مشاوره بازاریابی از مشاور هیچ نوع تضمین و ضمانت نامه ای در مورد حسن انجام کار نمی توان گرفت و اگر هم مشاور حاضر به ارائه چنین تضمینی باشد ارزش زیادی ندارد . بهترین راه کسب اطمینان ، قبل از بستن قرارداد ، توجه به سوابق کاری شرکت و پس از بستن قرارداد ،کنترل عملیات مشاوره در حین اجرا است . برای کنترل عملیات مشاوره ، بهتر است از مشاور بخواهید در قرارداد خود شرح کار را بر اساس زمانبندی های یک ماهه تدوین کند و در حین اجرای پروژه مشاوره ، پیشرفت کار را بر اساس برنامه ذکر شده ماهیانه ارزیابی کنید.
هر چند دستمزد مشاور مهم است اما مهمتر از آن حرفه ای بودن مشاور و کسب اطمینان از نتیجه درست کار است . اگر مشاوره هائی که یک مشاور بازاریابی ارائه می دهد مؤثر و کارساز باشد فوایدی که برای شما ایجاد می کند اصلاً با دستمزدی که می گیرد قابل مقایسه نیست اما اگر خدمات مشاور بدرد نخور و بیهوده باشد حتی اگر مجانی هم به شما ارائه شود نباید پذیرفت .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۸۹ ، ۰۶:۴۵
علی خویه
چه کنیم تا از خدمات مشاوری که انتخاب کرده ایم بهتر استفاده کنیم ؟
صِرف اینکه یک مشاور بازاریابی انتخاب کرده اید ، هرچند مشاور قابل و حرفه ای باشد کافی نیست . باید شرایطی را فراهم کنید تا از خدمات مشاور بهترین استفاده را ببرید . توصیه های زیر می تواند مفید باشد ::: جلسات مشاوره باید بطور منظم و بدون وقفه تشکیل شود . در این جلسات سعی کنید خودتان و سایر مدیران تصمیم گیر و مرتبط حتماً حضور داشته باشند .
بهتر است هر جلسه را ضبط صوتی یا تصویری کنید زیرا توصیه ها ، آموزش ها و گفته های مشاور هرکدامشان در آینده می توانند برای شما با ارزش باشند و شما برای هر دقیقه از وقت مشاور هزینه کرده اید که نباید به هدر رود .
هر جلسه مشاوره باید یک مصوبه و یک برنامه اجرائی مشخص برای هفته آینده داشته باشد . در برنامه اجرائی باید معلوم باشد که برای جلسه آینده چه کاری بوسیله چه کسی و چگونه باید انجام گیرد .
از شرکت خودتان یک نفر را بعنوان رابط یا هماهنگ کننده با مشاور تعیین کنید . رابط موظف است کلیه امور بین مشاور و شرکت را هماهنگ نموده و دستورات و برنامه هر جلسه را تدوین کرده وتوزیع نماید و همچنین پیگیری کند که کارها برای جلسه آینده بخوبی اجرا شوند .
مطمئن شوید که مصوبات و برنامه اجرائی هر جلسه بخوبی اجرا شده و کارها حتماً مطابق برنامه مورد نظر مشاور پیش رود .
از مشاور و نظرات او در شرکت خود علناً و رسماً حمایت کرده و پایبندی خود به توصیه های او را عملاً نشان دهید تا در این مورد رفتار شما برای دیگران الگو باشد .
در فاصله بین دو جلسه با مشاور در تماس باشید و مورد امور اجرائی با او مشورت کنید و از مدیران خود نیز همین را بخواهید . که شرکت فراگام گستر آسیا به هر یک از مشتریان خود یک شماره تلفن مجزا اختصاص می دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۸۹ ، ۰۶:۴۵
علی خویه
مشاور بازاریابی کیست؟
مشاور بازاریابی یک فرد یا تیم متخصص و با تجربه در زمینه بازاریابی است که از بیرون از شرکت نظرات حرفه ای خود را در اختیار صاحبان و مدیران شرکت قرار می دهد .
در این تعریف سه نکته مهم و اساسی وجود دارد :
1) مشاور یک فرد متخصص در زمینه بازاریابی است . مشاور باید دارای بالاترین تحصیلات تخصصی در زمینه بازاریابی بوده و در این زمینه کاملاً به روز باشد .  یعنی باید حداقل دارای مدرک فوق لیسانس در این زمینه بوده تا بعنوان مشاور پذیرفته شوند   . بنابراین  بطور کلی کسانیکه فقط به اتکای تجربه خود در زمینه بازاریابی نظر می دهند نمی توانند مشاور باشند زیرا آنها معمولاً فاقد چنین تخصصی هستند .
2) مشاور یک فرد با تجربه در زمینه بازاریابی است . مشاوری که در مورد مشکلات بازاریابی یک شرکت بخود جسارت توصیه و راهنمائی می دهد باید سال های سال در بخش های مختلف بازاریابی و فروش کار کرده و در این زمینه ها دانش های تخصصی خود را در کوره تجربه پخته و کامل کرده باشد . بعنوان مثال کلیه مشاوران بازاریابی شرکت ما علاوه بر داشتن تحصیلات حداقل فوق لیسانس باید  در زمینه بازاریابی کسب تجربه کرده باشند . بنابراین اساتید دانشگاهی ، تنها به اتکای تحصیلات خود در زمینه بازاریابی ، نمی توانند مشاور باشند .
3) مشاور یک فرد خارج از شرکت است . خارج از گود بودن یک اصل مهم در مشاوره است زیرا فقط فردی که از بیرون ناظر است می تواند بدور از تعصبات و دلبستگی ها مسائل و مشکلات را درست ببیند و علت ها را تشخیص دهد . بنابراین مدیران شرکت ، هرچند در زمینه بازاریابی با تجربه و متخصص باشند نمی توانند خود مشاور خود باشند 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۸۹ ، ۰۶:۴۴
علی خویه
آموزش مدیریت (Management Training)

تعریف : آموزش مهارت‌های موردنیاز به مدیران با هدف اینکه تبدیل به مدیران موفق شوند.


  •  2. بازاریابی (Marketing)

    تعریف : تحلیل نیازهای مشتریان، طراحی محصولات و فرایندهایی که به آن نیازها پاسخ دهد و مشتریان را از وجود آن محصولات و فرایندها آگاه ساختن.


  •  3. بازرگانی (تجارت) (Commerce)

    تعریف : تبادل کالا، پول و سرمایه بین کسب و کارها یا کشورها.


  •  4. تبلیغات (Advertising)

    تعریف : تبلیغات ‌فرآیند روشمند ارایه‌ اطلاعات‌ مناسب‌ در مورد کالاها و خدمات‌ به‌ مشتریان‌ و ترغیب‌ و متقاعد کردن‌ مؤ‌ثر مصرف‌‌کنندگان‌ به‌ خرید کالاها و خدمات است.


  •  5. تبلیغات اینترنتی (Internet Advertising)

    تعریف : تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد.

    شرح : تبلیغات از طریق رسانه‌های مختلفی انجام می‌پذیرد که از آن جمله می‌توان به روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و ... اشاره نمود. چندی است که رسانه‌ای جدید، یعنی اینترنت، به جمع رسانه‌های مورد استفاده تبل....


  •  6. تجارت الکترونیک (Electronic Commerce)

    تعریف : کسب و کاری که تماماً به وسیله اینترنت یا سایر رسانه‌های الکترونیک و بدون تماس حضوری طرف‌های درگیر انجام می شود.

    شرح : تجارت الکترونیک ابتدا در حوزه تجارت مطرح شده است اما به تمام حوزه کسب و کار گسترش پیدا کرده است.


  •  7. روابط عمومی (Public Relations)

    تعریف : روش هایی که سازمان ها از طریق آنها به دنبال تأثیرگذاری و شکل دهی نظر عموم مردم نسبت به خود هستند. مطالعه یا فعالیتی مبتنی بر پدید آوردن برداشت و تصوری دلخواه نسبت به یک سازمان از سوی عموم به طور کلی ....

    شرح : در بازاریابی هم استفاده می شود اما بیشتر برای ایجاد یک تصور مطلوب از سازمان بکار گرفته می شود.


  •  8. فروش (sales)

    تعریف : جا به جایی ملکیت کالا در مقابل پول.


  •  9. مدیریت (Management)

    تعریف : واژه عمومی برای هماهنگی و هدایت منابع، سرمایه و نیروی انسانی با هدف دستیابی به اهداف سازمان. فرایند ایجاد و حفظ محیطی که در آن افراد برای دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده در قالب گروه هایی با هم کار....

    شرح : مدیریت واژه‌ای عمومی برای اداره کردن است. مدیریت دارای انواع و اقسام مختلفی است. مدیریت را می‌توان برای یک سازمان، موضوع، منبع، کسب و کار یا صنعت مطرح کرد. هم‌چنین مدیریت، صرفنظر از اینکه کجا یا برای ....


  •  10. مدیریت بازاریابی (Marketing Management)

    تعریف : واژه عمومی برای مدیریت وظیفه بازاریابی، و برای مدیرانی که در واحدهای بازاریابی سازمان‌ها کار می‌کنند و مسئولیت چنین مدیریتی را بر عهده دارند.


  •  11. مشاوره مدیریت (Management Consulting)

    تعریف : خدمتی تخصصی که در آن به سازمانها و شرکتها در زمینه برنامه ریزی، استراتژی، سیستم های سازمانی، عملیات و نظایر آن مشورت و آگاهی داده می‌شود و ممکن است در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل یا پیاده‌سازی راهک....


  •  12. نوآوری (Innovation)

    تعریف : توسعه فناوری‌ها، محصولات، فرایندها و سیستم‌های جدید و بکارگیری آنها در عملیات کسب و کار.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۸۹ ، ۰۶:۴۳
علی خویه