مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

فرایند مدیریت بازاریابی و فروش در شرایط رکود و بحران 

1- شناسایی کامل شرایط بحران، دلایل ، قوت، ضعف، فرصت ، تهدید

2- جلوگیری از تصمیمات عجولانه در شرایط بحران و جلوگیری از دام های فروش و بازاریابی در شرایط بحران

3- طراحی مدل های بازاریابی نوین و مدرن

4- طراحی سیستم های خلاق و نوآور بازاریابی و فروش

5- طراحی برنامه ها و استراتژی های بهبود

6- آمادگی زیرساخت های ضد بحران بازاریابی و فروش

7- طراحی استراتژی ها و سیاست های کشف بازارهای جدید

8- تکنیک های وتاکتیک های پیشروی در بازاربحران



بخش هایی از کتاب مشاوره بازاریابی تالیف و ترجمه علی خوبه

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

مشاوران بازاریابی و مشاوره بازاریابی  به دلیل حرفه ای بودن خود مسئولیتهای اخلاقی خاصی دارند

*      سه الگوی مسئولیت

          الگوی آسان گیری

          الگوی دقت معقول

          الگوی خیرخواهی

*      موانع مسئولیت حرفه ای مشاوران بازاریابی و مشاوره بازاریابی

          نفع شخصی

          خودفریبی

          ضعف اراده

          خود محوری

          جزیی نگری

          تبعیت کورکورانه


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۳۴
علی خویه
معاینه و تشخیص درست نیمی از معالجه و درمان است. همیشه در جلسات مشاوره خود به شرکت های مختلف به این مساله تاکید می کنم که باید دلایل اصلی مسائل و مشکلات مدیریت، کاهش فروش، عدم بازاریابی مناسب، عدم تبلیغات اثربخش، نارضایتی مشتریان و .... مشخص شود مشاور بازاریابی مانند یک دکتر متخصص باید دلیل اصلی درد و بیماری را تشخیص دهد حتی اگر این موضوع زمان زیادی از سازمان بگیرد . معاینه یک سازمان کار راحتی نیست اگر مشاوری همان جلسه اول بگوید که مشکل شما این و آن است به نظر من مانند پزشکی می ماند که سریع و بدون دقت تشخیص داده است، یک مشاور حرفه ای، دکتر سازمان، دکتر مدیریت، دکتر بازاریابی و تبلیغات و فروش، مانند یک دکتر دلسوز باید بتواند با بیمار خود ارتباط خوبی برقرار نماید و حتی اگر امکان دارد باید زمان گذاشته و مانند یک مشتری درون سازمان به گشت و بازرسی و آنالیز مشغول باشد. یادم می آید سال گذشته شرکتی از ما خواست که در زمینه مشاور سازمان خدمتشان باشیم فردای آن روز یکی از کارکنان این شرکت در مرخصی بود ما به جای ایشان نشسته و خدمات ارایه کردیم تا درگیر مسائل سازمان آن شرکت شویم گاهی در پروژه های خود لازم بوده تا کت و شلوار شیک خودمان را درآورده و مانند پرسنل شرکت به داخل آنها نقوذ کرده و مشکلات و مسائل را از نزدیک بررسی کنیم . من این سوال را دارم که یک پزشک با آزمایش خون تشخیص درمان می دهد به نظر شما یک دکتر بازاریابی فروش تبلیغات CRM.IMC.QS, و ... باید از طریق چه ابزارها و آزمایشاتی باید یک تشخیص درست و صحیح داشته باشد؟ ....

یا برای تشخیص بهترین نرم افزارها و سخت افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری CRM باید چگونه به سازمان کمک کرد؟ چرا بیشتر نرم افزارهای مستقر در سازمان ها کارایی و اثربخشی ندارند؟ چرا فرایند های بازاریابی و متدهای فروش و تبلیغات شرکت جواب نمی دهند؟  یک دپارتمان بازاریابی و فروش باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ چرا فروش شرکت به شدت کاهش پیدا کرده است؟ چرا مشتریان شرکت از نظر کمی و کیفی کاهش داشته است؟ چرا تبلیغات شرکت اثربخش نمی باشد؟ چرا بهره وری پرسنل کاهش یافته است؟ 

منبع : کتاب اصول مشاوره مدیریت  و کتاب مشاوره بازاریابی و فروش تالیف و ترجمه : علی خویه


برچسب‌ها: مشاور مدیریت, مشاور بازاریابی و فروش, اصول مشاوره مدیریت, تکنیک های مشاور سازمان, دکتر مدیریت



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۵۲
علی خویه
تکنیک های تسخیر بازار و افزایش سهم بازار و فروش

1- سعی کنید با فاصله خود را با مشتریان نهایی کمتر نمایید و به مصرف کنندگان نهایی نزدیک تر شوید

2- در بین رقبای خود سعی کنید بهترین ارزشها و متمایز ترین ارزشها را ارایه نمایید.

3- شیفته مشتریانتان شوید و آنها را تسخیر نمایید.مانند یک عدسی قوی بر مشتریانتان تمرکز داشته باشید آنقدر بر مشتری تمرکز داشته باشید تا به هدف خود برسید مشتریان امروزی به شدت نیاز به پیگیری دارند.

4- به شدت دنبال استانداردسازی در تمامی شرکت خود باشید. شرکت های منسجم واستاندارد در برابر بحران ها عکس العمل خوبی دارند و می توانند سهم بازار خود را به شکل مناسب واستاندارد افزایش دهند استانداردسازی می تواند موجب رشد بازار و افزایش فروش و رضایت مشتریان گردد.

5- هیچ وقت بی محابا تولید نکنید اول بازار را بسنجید بسازید سپس تولید کنید از قبل برای تولید خود بازاریابی انجام دهید. اول بازارشناسی و بازارسازی سپس تولید

6- سرمایه گذاری بر روی نرم افزارها و سخت افزارهای کسب و کار خود مهمترین اصل پایه ای رشد بازار و پیشرفت شما است آن را جدی بگیرید.

7- آینده نگر، فرصت یاب ، خلاق و نوآور باشید.

حرف های مشاور مدیر عامل، منبع کتاب اصول مشاوره مدیریت بازاریابی و فروش / تالیف و ترجمه : علی خوبه


بخش هایی از کتاب مشاوره بازاریابی، اصول مشاور بازاریابی تالیف و ترجمه علی خوبه

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

*      انواع سیستم های اطلاعات مشاوره بازاریابی   

          سیستم پردازش عملیات

          سیستم گزارشات مشاوره بازاریابی   

          سیستم پشتیبان تصمیم گیری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۳۳
علی خویه

روش هایی برای افزایش سریع فروش

اگر می خواهید فروشتان افزایش یابد ، باید همواره بدنبال راه هایی جدید برای بازاریابی و فروش باشید. بعضی از این روشها در دراز مدت باعث افزایش فروش می شوند.
حال به چند روش اشاره می کنیم که باعث افزایش سریع فروش می شوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۵:۴۲
علی خویه

مقدمه:

درکشورهای پیشرفته دنیا مشاوره و مشاوران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند برطبق آمار درآلمان برای هر 13 نفر یک مشاور روانشناسی و برای هر شرکت به طورمیانگین 3 مشاور تجاری وجود دارد ولی طبق برخی ازآمار درکشورما برای هر 25000 نفر یک مشاور روانشناسی و به طورمیانگین برای هر 230 شرکت یک مشاورتجاری وجود دارد. درتجارت و درتبلیغات کشور ما دو مشکل وجود دارد اول اینکه کمبود مشاور وجود دارد دوم اینکه مشاور حرفه ای وجود ندارد دراین مقاله کوتاه سعی شده است به طورخلاصه وظایف و ویژگی های یک مشاور به ویژه مشاور تبلیغات توضیح داده شود.

مشاوران تبلیغاتی یا تبلیغات مشاوره ای:

برخی شرکت ها هنوز با سیستم و فرایند مشاوره تبلیغاتی آشنا نشده اند. برخی ازشرکت ها ازمشاوره تبلیغاتی استفاده می کنند و برخی دیگر از تبلیغات مشاوره ای تفاوت بین این دو بسیار است شرکت های بزرگ دنیا که کاملاً با تبلیغات آشنایی دارند ابتدا مشاورتبلیغاتی استخدام می کنند و سپس تبلیغات انجام می دهند اما دربرخی شرکت هایی که آشنایی کاملی با تبلیغات ندارند مانند برخی ازشرکت های ایرانی تصمیم تبلیغاتی گرفته می شود و سپس دنبال مشاوره می گردند به سوالات زیر توجه کنید.

چرا بسیاری از افراد غیرحرفه ای خود را جای مشاورتبلیغاتی جا می زنند؟ وظایف یک مشاورتبلیغاتی چیست؟ چگونه می توان یک مشاورتبلیغات خوب برای سازمان و شرکت درنظر گرفت؟ آیا یک تیزر یا یک گرافیست می تواند یک مشاور تبلیغاتی خوبی باشد؟ یک مشاور تبلیغاتی خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ یک مشاورتبلیغاتی خوب باید دارای چه توانایی هایی باشد؟ برای به کار گرفتن یک مشاور باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ آیا شرکت های تبلیغاتی می توانند مشاور تبلیغاتی خوبی باشند؟

مشاوران تبلیغاتی درشرکتها و سازمانها کمک می کنند تا آرایش سخت افزاری، نرم افزاری و فکر افزاری ارتباطات بازاریابی تقویت شود و اهداف بازاریابی هرچه بیشتر با اهداف سازمانی همسو شود . این همسو شدن می تواند برای یکپارچه سازی منابع بازاریابی، تسهیل فرایندهای بازاریابی، سهولت ارتباطات، خدمات،‌ فروش،‌ تولید و تجزیه تحلیل سازمان باشد.

مشاور تبلیغاتی

مشاور تبلیغاتی کسی است که بینش و دانش وسیعی در بازاریابی و تبلیغات داشته باشد و با توجه به تخصص ها و دانش های مرتبط با تبلیغات مانند روابط عمومی،‌ ارتباطات، اقتصاد،‌ جامعه شناسی، ادبیات، فلسفه، زبان شناسی، روانشناسی و بازاریابی بتوانند برا ی برنامه ارتباطات بازاریابی شرکت به ویژه کمپین تبلیغات آن تصمیم سازی، تصمیم گیری و برنامه ریزی کند.

انواع مشاوران درپروژه های تبلیغات

1- مشاوران پیشبرنده: مشاورانی هستند که به فکر پیش برد پروژه های تبلیغاتی با تحقیق،‌ توسعه و ارایه راهکارهای خلاقانه هستند. این مشاوران سعی درکشف فرصت های رسانه ای و مخاطبی درتبلیغات هستند.

2- مشاوران مدافع: مشاوران مدافع مانند شرکت های مدافع در رقابت ها هستند و با توجه به پیشامد های محیط تبلیغاتی به ویژه رقبا عکس العمل مناسب را تدوین و اجرا می کنند.

3- مشاوران ترسیم گر: مشاورانی که سعی دربرنامه ریزی دقیق و آینده نگرانه برای پروژه های تبلیغاتی و عوامل مرتبط با آن هستند را مشاوران ترسیم گر می گویند.


انواع مشاوران ازدیدگاههای دیگر:

در ادبیات مختلف سعی درتجزیه و تحلیل انواع مشاوران ومدیران می پردازند و همانطورکه درمدیریت انواع مدیریت و تئوری های مختلفی نیز برای آن وجود دارد برای علم مشاوره و مشاوران نیزنظریه پردازان مختلف سعی کرده اند تا برای مشاوره نیز تقسیم بندی هایی داشته باشند که به برخی ازآنها اشاره می شود.

برخی از نظریه پردازان مشاوران تجاری،‌ مدیریتی و تبلیغاتی را به دوگروه زیرتقسیم بندی می کنند.

الف) مشاوران سیستمی: نظریه سیستمی یک رشته مطالعات علمی است که درآن ساختار پدیده ها، وابستگی اجزاء روش ها معیارهای دائم و موقتی، رابطه های درونی و بیرونی، تأثیرهای احتمالی و... مورد بررسی قرارمی گیرند تا بتوانند اصول حاکم براجزا را بسنجند. درمشاوره سیستمی نیز، بررسی و تصمیم گیری درباره ساختاری ازپدیده های علمی، هنری تکنولوژیکی و... که با وابستگی اجزاء روش ها، معیارهای دایمی و موقتی با رابطه های درونی و بیرونی، با تأثیرهای احتمالی بر روی ذهن ها و فکرهای مخاطبان است. مشاوران سیستم درتبلیغات به بخش های زیرتقسیم می شوند.

1-  مشاوران سیستمی مفهومی

2-  مشاوران سیستمی عملیاتی

3-  مشاوران سیستمی طبیعی و مصنوعی

4-  مشاوران سیستمی باز و بسته

5-  مشاوران سیستمی ثابت و متغیر

ب‌) مشاوران استراتژیکی: استراتژی ها به خصوص استراتژی های تبلیغاتی ابزاری هستند که شرکت ها و سازمان ها می توانند بدان وسیله به هدف های بلند مدت بازاریابی خود دست یابد. درحالت دیگر، استراتژی تبلیغاتی علم تنظیم نقشه ای است برای حصول هدف هایی درمرحله ای خاص از ترویج و ترفیع محصول و معرف یا خدمت به بازار.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۲۳
علی خویه

اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای  شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۲۹
علی خویه

دپارتمان تخصصی بازاریابی و فروش

Special Department of Marekting and Selling

(SDEMS)

سیستم فروش و مشاوره حرفه ای

کلینیک تخصصی بازاریابی و فروش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۰۷
علی خویه