وظایف مشاور بازاریابی
وظایف مشاور بازاریابی
1) برقراری ارتباط موثر با مراجع
2) کسب و ارائه اطلاعات لازم از طریق به جریان انداختن و هدایت بحث
3) شناسایی و درک مسئله (های) مُراجع و ابراز این درک به او
4) بررسی و تشریح دلالت ها و اثرات مسئله برکار، فروش، بازاریابی، منابع
انسانی، و ...از طریق گفت و گو (4)
5) استخراج و توصیف تمام مسایل و دغدغه های مراجع، آنگونه که خودش آن ها
را می بیند (4)
6) ارایه راهکارهای اثربخش برای بهبود فرایند ها و اثرات بازاریابی
فروش و تبلیغات
7) یاری دادن به مُراجع از طریق بحث برای تعیین اولویت ها و ترتیب مسایل
برای رسیدگی و حل آن ها (7)
8) درک اینکه مُراجع چگونه به مشکل خود می نگرد و کمک به او برای درنظر
گرفتن دیدگاه های دیگر و شناخت ابعاد و جوانب دیگر مسئله
9) کمک به مُراجع برای اینکه احساس کند گزینش های متعددی برای او وجود
دارد
11) کمک به مُراجع برای تدبیر و حل مسایل خود از طریق
ارتقای سطح دانش و اطلاعات و قادر ساختن او برای نگریستن و تحلیل
موقعیت خود از جوانب مختلف، افزایش دامنه انتخاب و تصمیم گیری آگاهانه (4).
12) کمک به تقویت اعتماد به نفس، پذیرش مسئولیت مُراجع و واگذاری مسئولیت
به او برای حل مسئله
13) کمک به مُراجع برای تداوم تطابق و تغییر (یعنی هر جا که مناسب باشد او
را امیدوار سازید)
14) شناسایی موانعی که ممکن است مانع تغییر شوند و توجه به راهبردهایی
برای غلبه بر آن ها
16) کمک به مُراجع برای حفظ امید واقع بینانه و تصدیق توانائی های تطابقی
او
بدین منظور تغییرات مثبتی که در زندگی مُراجع و در مقابله با مسئله رخ
داده است را شناسایی و برجسته کنید.
17) ترغیب و کمک به مُراجع برای اینکه با افرادی که در مراقبت وحمایت از
او نقش موثر دارند، تعامل داشته باشد (مثل اعضای خانواده، دوستان، همکاران)