کمیته بازاریابی و فروش
/**/
کمیته بازاریابی و فروش
مقدمه
سرعت تغییرات ایجاد شده در محیط کسب و کار و رقابت رو به تشدید ایجاد شده اقتضاء می کند که طرحی نو در تعاملات فی مابین بین تمامی اعضای فروش و بازاریابی به اجرا درآید بر همین اساس یکی از اصلی ترین ملاحظات تطبیق سیاستها و برنامه های بازاریابی با شرایط و مقتضیات جدید کسب و کار می باشد و این مهم محقق نمی گردد مگر با به اشتراک گذاشتن اطلاعات بازار ، تجمیع توانمندیها و افزایش هماهنگی ها در همه سطوح، از محصول تا طراحی و اجرای انواع برنامه های پیشبرد فروش و... .
در جهت نیل به این هدف کمیته مشترک بازاریابی بین دو واحد بازاریابی و فروش طراحی می گردد که علاوه بر تبادل دائم اطلاعات بازار، متناسب با شرایط بازار مجموعه فعالیتهای بازاریابی بین یکدیگر را طراحی و اجرا نمایند .
اهم وظایف کمیته بازاریابی و فروش
· تبادل نظر در خصوص طراحی محصولات بر اساس نیازهای بازار تهران و شهرستان ها
· برنامه ریزی در جهت طراحی برنامه های ترفیع و پیشبرد فروش اثربخش برای بخش های مختلف بازار و محصولات ویژه
· هماهنگی جهت اجرای سیاست های ترفیع فروش استانی
· برنامه ریزی در جهت شرکت در برنامه های ترفیع و پیشبرد فروش مشترک
· الگوبرداری (benchmarking ) برنامه های ترفیع فروش
· اتخاذ تمهیدات و اطلاعات لازم در جهت راه اندازی مسابقات، جوایز، سمینارها، نمایشگاه ها و جلسات مختلف
· اصلاح و تغییر بسته بندیها و اصلاح قیمت گذاریها متناسب با شرایط بازار
· تحلیل برنامه های پروموشن و تبلیغاتی رقبا