اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین
اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید
به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا
توسط مهندس علی خویه www.khooyeh.ir
مدرس دانشگاه، بیش از 13 سال تجربه اجرایی، اولین مولف و مترجم کتاب مدیریت فروشگاه، چیدمان و مهندسی فروش،
راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف
راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای
هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش
توسط علی خویه www.khooyeh.com مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران مولف و مترجم 11 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی مدرس دانشگاه با بیش از 13 سال تجربه اجرایی مشاور فروشگاه های معتبر کشور مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر برخی از مراحل راه اندازی و استقرار فروشگاه و مهندسی فروش اصول و راه اندازی فروشگاه مرحله اول
|
بررسی شرکت شرایط تولید بررسی و آنالیز بازار بررسی محصولات قیمت محصولات |
بررسی قیمت رقبا |
بررسی رقبا بررسی سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز |
مرحله دوم |
نهایی کردن مناطق بازار هدف |
بررسی و تهیه نرم افزارهای لازم نهایی کردن چارت سازمانی هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای |
تدوین Job Analysis |
· اهداف شغلی هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای |
· ارزش های شغلی |
· شرایط عمومی احراز |
· شرایط تخصصی احراز |
· شرح وظایف هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای |
· حقوق و دستمزد |
تدوین روش های استخدامی |
تعیین موارد آموزشی برای هر سمت |
تدوین آیین نامه انضباطی |
تعیین کف فروش |
تعیین کف موجودی انبار |
تدوین روند جریان فروش |
· مسئول دریافت سفارش |
· نحوه ثبت سفارش |
· نحوه کنترل سفارش |
· مسئول کنترل سفارش |
· نحوه کنترل اعتبار مشتری |
· مسئول کنترل اعتبار مشتری |
· مسئول تحویل اقلام |
· نحوه تحویل اقلام |
· مسئول تسویه حساب |
· نحوه تسویه حساب |
· زمان تسویه حساب |
· نحوه برگشت از فروش |
· نحوه برگشت مرجوعی |
تهیه مشخصات سیستم و برنامه حسابداری |
تدوین روش های معرفی محصول |
تعیین سیاست های معرفی محصول |
تعیین ابزار معرفی محصول |
جوایز فروش |
هدایای تبلیغاتی |
نهایی کردن قیمت ها |
مشخص کردن وضعیت حمل |
تعیین تعداد ماشین ها |
مشخص کردن شرایط بهینه تهیه ماشین
|
مرحله سوم راه اندازی هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای
|
استخدام |
آموزش پرسنل هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای |
تهیه ماشین حمل اقلام |
آماده کردن انبار و سردخانه |
راه اندازی سیستم حسابداری |
تولید فرم های سفارش، حسابداری، انبار و ... |
منطقه بندی و تقسیم بندی تیم فروش |
تامین اقلام به میزان نیاز در انبار |
تولید ابزارهای معرفی |
تولید هدایای تبلیغاتی تولید برنامه های پروموشن پلن مرحله چهارم راه اندازی و احد کنترل و نظارت هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای استقرار کامل واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای |
جایگاه یابی فروشگاه
طراحی بهینه فروشگاه برای ارتقا فروش
مدیریت صحیح موجودی فروشگاه
قابلیت های نرم افزارهای هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای
·
قابلیت
کارکرد از راه دور، بدلیل طراحی خاص برنامه (تحت وب)
· استفاده
از پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی روز دنیا در طراحی برنامه هایپر مارکت و
فروشگاه زنجیره ای
·
تعیین
اعتبار ریالی برای هر یک از مشتریان و کنترل خودکار سیستم برای عدم صدور فاکتور
بیشتر از اعتبار در برنامه هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای
· انبار پخش مویرگی، با قابلیت صدور
رسید و حواله انبار بوسیله محیط تحت وب با قابلیت کارکرد از راه دور
مکان تعیین
نقطه سفارش درسطح کالا
تعیین چهار
قیمت فروش و دو قیمت خرید برای هر کالا
تعریف و
دسته بندی طرف حساب های تجاری
تعریف شهر،
منطقه و کدینگ نواحی و تخصیص آن به طرف حساب
امکان
تعیین فرمول قیمت فروش کالا برای طرف حساب
اختصاص
درصد تخفیف ثابت در فاکتور فروش جهت هر طرف حساب
·
تنظمیات و
شخصی سازی سیستم توسط مدیریت برای هماهنگی هرچه بیشتر محصول با نیازهای متنوع
مشتری
· امکان پشتیبان گیری و بازیابی بانک
اطلاعاتی سیستم به صورت خودکار
· امکان جستجوی تمامی مشتریان و چک
های ثبت شده در تمامی فرم های سیستم
· امکان انتقال اطلاعات مشتریان ثبت
شده در سیستم های نرم افزاری دیگر به صورت اتوماتیک
· امکان ارسال درخواست پشتیبانی از
نرم افزار و پاسخ گویی آنلاین و سریع از سوی تیم پشتیبانی پیام گستر
· امنیت بالا همراه با تعریف کاربران
با سطوح دسترسی مختلف و کاربری آسان
تعیین سقف
جهت اعتبار نسیه، چک های شخصی و چک های غیر شخصی و مبلغ هر فقره چک برای طرف حساب
امکان
اختصاص درصد تخفیف ثابت در فاکتور فروش جهت هر طرف حساب
تعیین درصد
پورسانت عاملین در سه سطح ویزیتور، فروشنده و سوپروایزر
امکان
تعریف الگوی تخفیف جهت انواع کالاها و اختصاص آن به هر مشتری
ثبت سفارش
· گروه
بندی مشتریان هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای و تعیین قیمت های مختلف برای کالاها، متناسب با
نوع مشتری
· تعریف
ویزیتورها، سرپرستان فروش، موزعین و راننده ها و تعریف میزان پورسانت هرکدام بصورت
داینامیک
· تأیید
کلیه و یا بخشی از سفارشات توسط مدیریتهای هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای و عامل شرکت جهت نظارت بر فرآیند هایپر مارکت و
فروشگاه زنجیره ای
· حسابداری
خرید، فروش، انبار و خزانه اتوماتیک
· حسابداری
شش سطحی شامل سطوح گروه، کل، معین، تفضیلی و مراکز هزینه دو سطحی بهینه سازی شده
برای هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای
· دارای
کلیه حساب های استاندارد تا سطح معین و امکان اضافه کردن حساب های دلخواه به آنها
· قابلیت
جستجو، مرتب سازی، آرشیو، ادغام، کنترل، ویرایش، حذف و بازیابی اسناد حسابداری
امکان تبدیل اتوماتیک
سفارش به حواله
انتقال
انبار به انبار کالا
امکان
تعیین نحوه بارگیری کالاها براساس ناحیه طرف حساب و ظرفیت حمل خودرو
امکان
تعیین خلاصه مسیر خروج کالا، جهت کنترل نحوه بارگیری و پخش کالا
امکان
تعیین تخفیف بصورت نقدی یا درصدی در سطح اقلام فاکتور فروش
ثبت فاکتور
خرید، فاکتور فروش، فاکتور برگشت از خرید و فاکتور برگشت از فروش
انعطاف
پذیری بالا جهت پیاده سازی گردش کار مورد نظر شما در سیستم
امکان
تعیین و تخصیص جوایز فروش برای مشتریان
ارتباط
کامل با سیستم چک و بانک و امکان ثبت چک درزمان صدور فاکتورها
· قابلیت
بستن کلیه حساب های حسابداری در پایان سال مالی به صورت اتوماتیک
· قابلیت
ثبت چک ها و فاکتورهای سوختی و حساسیت بالای سیستم به این مشتریان در آینده
· دارای
گزارش های کاردکس و موجودی انبار تعدادی و ریالی
· امکان
ثبت نقطه سفارش برای کالاهای مختلف و ارائه نیازمندی های خرید بصورت خودکار و
متناسب با هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای
· محاسبه
اتوماتیک حقوق، هزینه ایاب
و ذهاب، پورسانت های کارکنان و جریمه های برگشت
· قابلیت
دسته بندی پیش فاکتورها و محاسبه سرجمع بر اساس دسته بندی های متنوع مناطق و
مسیرهای پخش مویرگی
· قابلیت
تعریف بیش از بیست نوع فرمول تخفیف و محاسبه خودکار در سیستم
· گزارش
های متنوع ، جامع و کاربردی با در اختیار قراردادن خروجی های چاپی و Excel و
متناسب با نیاز هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای
· قابلیت
گرفتن گزارشات روزانه و ماهیانه از فروش در قالب نمودارهای گرافیکی متنوع
. گزارشات
سیستم نرم افزاری هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای
در سیستم هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای بیش از صدها نوع گزارش متنوع و جامع در خصوص
فرآیندهای سیستم پیش بینی شده است که در زیر لیست مهم ترین های آنها آمده است:
1. گزارش موجودی انبار
گزارشات هدفگذاری
2. گزارش صورت وضعیت
3.گزارش پورسانت
ویزیتور
4. گزارش پورسانت سرپرست
فروش
5. گزارش مغایرت وصول
گزارش های متنوع از خرید و فروش و برگشتی ها با امکان استفاده
از فیلترهای مختلف
گزارش های خرید و فروش به صورت نموداری
گزارش های مختلف فروش و برگشت از فروش به
تفکیک تاریخ، کالا، خریدار و ...
10.گزارش فروش
11. گزارش تعدادی فروش
12. گزارشهای حسابداری از
قبیل مرور حساب، دفتر روزنامه، تراز آزمایشی 2ستونی، 4 ستونی، 6 ستونی و 8ستونی ...
13. گزارشهای تراکنش مالی
(خزانه) از قبیل ریز صندوق، ریز بانک، مشتری و ...
14. گزارشهای خرید از
قبیل خرید از مشتری، خرید کالا، نیازمندی ها و ...
گزارش های مختلف خرید و برگشت از خرید به
تفکیک تاریخ، کالا، فروشنده و ...
امکان تهیه گزارش های فصلی خرید و فروش
دارایی
گزارش پورسانت عوامل فروش و مقایسه های مختلف
6. گزارش ریز فروش ویزیتورها
7. جستجوی مشتریان
8. گزارش وضعیت فاکتورها
9.گزارش ابطال فاکتورها
800x600
فهرست کتاب دکوراسیون و چیدمان محل کسب و کار و ساختمان
مولف و مترجم
مهندس علی خویه
www.khooyeh.com
گروه متخصصان
مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas. مدرس دانشگاه سخنران مشاور محقق و
مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی ارتباطات تبلیغات خلاقیت تجارت و فروش - بیش
از 10 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 10 کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های
ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و
کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های
مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها
عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار،
مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و .......
پیشگفتار مولف:
مقدمه:
فصل اول:روشهای دکوراسیون و چیدمان محل کسب و کار
1-1روشهای تهیه وام مسکن
1-2اجاره به شرط تملیک
1-3دکوراسیون و چیدمان اقساطی
1-4دکوراسیون و چیدمان از انبوه سازان
1-5دکوراسیون و چیدمان به شکل تعاونی
1-6دکوراسیون و چیدمان 99 ساله
1-7دکوراسیون و چیدمان املاک اوقافی
1-8دکوراسیون و چیدمان مشارکتی
1-9دکوراسیون و چیدمان شرکتی
فصل دوم: آشنایی با بازارهای دکوراسیون و چیدمان محل کسب و کار و ساختمان
2-1)بازارهای دکوراسیون و چیدمان واحد و ساختمان
2-2)20 روش جمع آوری اطلاعات از بازار واحد و ساختمان
2-3)10 نکته مهم هنگام آشنایی با بازارهای دکوراسیون و چیدمان و فروش
2-4)فرایند 6 مرحله ای انتخاب، دکوراسیون و چیدمان محل کسب و کار و ساختمان
2-5) نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه های مشاوران املاک
فصل سوم: راهنمای دکوراسیون و چیدمان املاک و مستغلات
3-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد و ساختمان با توجه به نوع واحد
3-1-1)راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد مسکونی
3-1-1-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان خانه
3-1-1-1-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان خانه معمولی
3-1-1-1-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان خانه ویلایی
3-1-1-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان آپارتمان
3-1-1-2-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان آپارتمان از مجتمع مسکونی
3-1-1-2-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان آپارتمان از برج بلند مرتبه
3- 1- 2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری
3-1-2-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری با توجه به نوع فعالیت
3-1-2-1-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری برای موسسات آموزشی
3-1-2-1-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری برای موسسات فرهنگی
3-1-2-1-3) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری برای موسسات تولیدی
3-1-2-1-4) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری برای موسسات صنعتی
3-1-2-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری با توجه به محل فعالیت
3-1-2-2-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری در پاساژها
3-1-2-2-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری در خیابان های اصلی
3-1-2-2-3) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری در خیابان های فرعی
3-1-2-2-4) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری در مکان های عمومی
3-1-2-3)راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری با توجه به شغل
3-1-2-3-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری براس فروشندگان پوشاک
3-1-2-3-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری برای فروشندگان لوازم کامپیوتر
3-1-2-3-3) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری برای فروشندگان مواد غذایی
3-1-2-3-4) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری برای لوازم خانگی
3-1-2-3-5) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد تجاری برای لوازم آرایش و بهداشتی
3-1-3) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد اداری
3-1-3-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد اداری صفی
3-1-3-1-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای موسسات دولتی
3-1-3-1-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای دفاتر مرکزی شرکت ها
3-1-3-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد اداری ستادی
3-1-3-2-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای بانک ها
3-1-3-2-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای شرک های بیمه
3-1-3-2-3) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد اداری برای شرکت ها
3-1-4) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد کلنگی
3-2)راهنمای دکوراسیون و چیدمان با توجه به ویژگی و شرایط دکوراسیون و چیدمان اران:
3-2-1)راهنمای دکوراسیون و چیدمان محل کسب و کار دانشجویان
3-2-2)راهنمای دکوراسیون و چیدمان و تهیه واحد کارمندان
3-2-2-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای کارمندان دولت
3-2-2-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان برای کارمندان بخش خصوصی
3-2-3)راهنمای دکوراسیون و چیدمان محل کسب و کار پزشکان
3-2-4)راهنمای دکوراسیون و چیدمان محل کسب و کار فرهنگیان
3-2-5)راهنمای دکوراسیون و چیدمان محل کسب و کار تاجران
3-2-6)راهنمای دکوراسیون و چیدمان محل کسب و کار شب کارها
3-2-7) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای بازنشستگان
3-3) راهنمای دکوراسیون و چیدمان با توجه به درآمد دکوراسیون و چیدمان اران
3-3-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای افراد کم درآمد
3-3-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان برای افراد با درآمد متوسط
3-3-3) راهنمای دکوراسیون و چیدمان برای افراد پردرآمد
3-4) راهنمای دکوراسیون و چیدمان از دیدگاه موقعیت اجتماعی - شغلی
3-4-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان برای افراد حقوقی
3-4-1-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای شرکت های خصوصی
3-4-1-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای شرکت های دولتی
3-4-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان برای اشخاص حقیقی
3-4-2-1)راهنمای دکوراسیون و چیدمان برای اشخاص شغل آزاد
3-4-2-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان برای کارمندان
3-4-2-3) راهنمای دکوراسیون و چیدمان برای اصناف
3-4-2-4)راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای فروشندگان
3-5) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد با توجه به سن دکوراسیون و چیدمان اران
3-5-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان افراد زیر 20 سال
3-5-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان افراد بین 20 تا 40 سال
3-5-3) راهنمای دکوراسیون و چیدمان افراد بالای 40 سال
3-6) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد با توجه به سبک زندگی
3-6-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای کسانی که به سبک سنتی زندگی می کنند
3-6-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای کسانی که به سبک های مدرن زندگی می کنند
3-7) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد با توجه به روحیات روانشناسی
3-7-1) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای افراد برنگرا
3-7-2) راهنمای دکوراسیون و چیدمان واحد برای افراد درونگرا
فصل چهارم: پیوست ها
4-1)ماهنامه های املاک و ساختمان
4-2)انجمن های املاک و ساختمان
4-3)نمایشگاه های املاک و ساختمان
4-4)تعاونی ها و اتحادیه های املاک و ساختمان
4-5)اشتباهات بزرگ در دکوراسیون و چیدمان واحد و ساختمان[1]
4-6)روشهای تعدیل و مدیریت قیمت[2] دکوراسیون و چیدمان و تهیه املاک و مستغلات
4-7)تکنیک های انتخاب دکوراسیون و چیدمان مذاکرات تلفنی املاک و ساختمان
4-8)خطاها و دامهای خرید ساختمان و ملک
4-9)برخی از اصول و نکات سکونت در مجتمع های مسکونی
4-10)دکوراسیون و چیدمان محل کسب و کار در کشورهای دیگر
4-11)چک لیست دکوراسیون و چیدمان محل کسب و کار
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";}