مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

ارزیابی عملکرد مشاوران بازاریابی

شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۱، ۰۲:۲۳ ب.ظ

میزان موفقیت در رسیدن به اهداف سازمانی در ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد کمی و کیفی نیروهای انسانی مشغول بکار در سازمانهاست .بنابراین ارزشیابی کارکنان و عملکرد آنها در مدیریت اهداف و منابع انسانی، از جایگاه مهمی برخوردار است. دردنیای پرتحول امروزی که در آن سازمانها با قدرت هرچه تمامتر به رقابت مشغولند، ارزیابی منابع انسانی می تواند نسبت به شناخت نقاط قوت و ضعف و بهبود رسیدن به اهداف موثر واقع شود. امروزه هدف ارزیابی راهنمایی وارشاد کارکنان برای مشارکت گروهی به منظور افزایش اثربخشی و کارایی سازمان است. نظام ارزیابی عملکرد باید به گونه ای طراحی شود که کارکنان را نسبت به بهبود عملکرد ودر نتیجه مشارکت در بهره وری ،اثربخشی و برتری سازمان برانگیزاند.

تعاریف :

 ارزیابی عملکرد :فرایندی است که به وسیله آن کار کارکنان در فواصل معین و به طور رسمی ، مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد .(سعادت ،1379 )

ارزیابی به معنای سنجش مقدار و چگونگی بهره وری یک فرد و قضاوت در باره آن است .)آر،کی،جین) نقل از   ( سرحدی ،1381 )

ارزیابی عملکرد عبارت است از: بررسی قوتها و ضعفهای مرتبط با کار یک فرد یا یک گروه در یک سازمان . (کاسیو،1998) نقل از (عباس پور،1384 )

ارزیابی عملکرد عبارت است از : روش رسمی تشخیص خصوصیات کارکنان بر اساس بازخور مثبت یا منفی از نتایج عملکرد افراد در چگونگی انجام وظایف می باشد .( سیدجوادین،1281 )

ارزیابی عبارت است از :سنجش نسبی عملکرد فرد در رابطه با نحوه انجام کار مشخص در یک دوره زمانی معین، در مقایسه با استاندار انجام کار و همچنین تعیین استعداد و ظرفیتهای بالقوه فرد به منظور برنامه ریزی در جهت به فعلیت درآوردن آنها .( حاج شریف،1371 ) نقل از (دعائی،1381 ).

ارزیابی عملکرد عبارت است از: سنجش و قضاوت در رفتارها ، شایستگی و لیاقت فردی در انتصابات شغلی.       ( قانون استخدام کشوری ،1368 )

 

هدف طرح:

·        توجه به ابعاد کمی و کیفی عملکرد مدیران و کارشناسان فروش و بازاریابی

·        شناسایی قابلیت های کارکنان

·        بهسازی عملکرد

·        ایجاد نظام عادلانه ترفیعاتی

·        ایجاد رغبت و علاقه کارکنان ساعی

·        برنامه ریزی نیروی انسانی

·        شناخت نقاط قوت و ضعف مدیران و کارشناسان فروش و بازاریابی و بهبود عوامل مربوطه

·        تقویت روحیه کارتیمی

·        تعیین معیار برای پرداخت پاداشهای مادی

·        شناخت استعدادهای بالقوه کارکنان

·        پیشبرد ارتباط موثر ازطریق بهسازی عملکرد

·        تصمیم گیری درمورد تشویق، ترفیع، انتقال و تنزیل کارکنان

·        تعیین بازدهی کار یا بهره وری (PRODUCTIVITY  )

·        تعیین کارآیی ( نسبت کار انجام شده به منابع صرف شده )

·        اثربخشی (میزان موفقیت در تحقق اهداف یا انجام رسالتها )

·        آموزش و تربیت کارکنان

توسعه ارتباطات مدیران، سرپرستان و کارکنان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۲۵
علی خویه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی