مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

چرا مشاوره بازاریابی؟....

چرا مشاوره بازاریابی؟....


عدم استفاده از مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات چه زیانی به سازمان شما خواهد زد...

اشتباهات عدم استفاده از مشاور بازاریابی....

چرا مشاوره بازاریابی؟....

چرا سازمان ها شرکت ها موسسات و مدیران از مشاوران بازاریابی استفاده نمی کنند....

برخی از مدیران ، بعلت برخی تصورات نادرست ، اصولاً تمایلی به استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی ندارند . برخی

از این دلایل نادرست عبارتند از :

فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می آید.

کسب و کارهای کوچک هم مثل هر فعالیت اقتصادی دیگری رونق نمی یابند، مگر با داشتن استراتژی و برنامه ریزی.مسلما کسانی در این عرصه موفق خواهند بود که قدرت برنامه ریزی بهتری داشته باشند و بتوانند آن برنامه ها را به طور دقیق پیاده کنند.
در این میان، اما، از آنجایی که انسان جایزالخطاست، اشتباهاتی هم می تواند از جانب افراد سر بزند که این اشتباهات حتی می تواند موجبات نابودی کسب و کار را فراهم کند. اشتباهاتی که اگرچه پیش پا افتاده به نظر می رسند، اما مرتکب شدن آنها عاقبتی جز مرگ کسب و کار ندارد. مشاوران هیچ فایده ای هم اگر نداشته باشند می توانند جلوی زیان ها و ضررها و آسیب های سازمان و شرکت شما را گرفته و مانند یک پزشک از عواقب استفاده از یک دارو یا غذای خاص شما را آگاه کنند همانطور که مراجعه هفتگی یک بار به پزشک دندانپزشک یا آزمایش ماهیانه خون بدن ما می تواند تا پایان عمر از زیان ها و آسیب های جدی جلوگیری کند مراجعه هفتگی و ماهیانه به یک پزشک بازاریابی و مشاور مدیریت بازاریابی و فروش در جای خود فواید بسیاری خواهد داشت.
در این بخش  به عواقب ناشی از عدم استفاده از مشاوره بازاریابی می باشد آشنا می شوید که می تواند کسب و کار شما را به راحتی و سادگی از میان ببرد

1-      فوت کوزه گری را خوب بلدم
فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می آید. اما تمامی فوت های کوزه گری را کوزه گر نمی داند چون آنقدر درگیر ساختن کوزه بوده که غافل از فروش کوزه هایش است و هرکسی را بهر کاری ساخته اند هیچ تولید کننده نمی تواند ادعا کند که من بازاریاب و فروشنده خوبی هم هستم بازاریابی و فروش مهارت هایی می خواهد که جای خود کاربرد خود را دارد پس باید از کسانی که دراین زمینه دانش و تجربه کافی دارند بهره برد.

2-      فروشندگی در خون من است من به کسی نیاز ندارم
نخستین اشتباه بسیاری از کسانی که کسب و کار کوچک راه می اندازند این است که تصور می کنند به همه فوت و فن های کار وارد هستند و می توانند به راحتی به اهداف خود در باب میزان فروش دست یابند، در حالیکه اگر پیش از شروع کار تلاش کنند تا از مشاوران بازاریابی و افراد اهل فن تکنیک های این کار را بیاموزند، به مشکل نرسیدن به اهداف تعیین شده برای فروش برنخواهند خورد.

3-      مشتری خودش می آید
مشاور بازاریابی می تواند شما را در زمینه مشتری یابی راهنمایی نماید چراکه مشتری تا زمانی که نیاز او را به خوبی نشناسید، نمی آید و آنها هم که می آیند خیلی زود می پرند!
به جای اینکه منتظر مشتریانی باشید که شانسی به سمت شما می آیند، با نیاز سنجی دقیق از نوع نیاز مشتری، او را به سمت خود بکشید و کاری کنید که پای ثابت کسب و کارتان باشد.

4-      استفاده از مشاور بازاریابی، وقت تلف کردن است
در دنیای امروز هیچ کسب و کاری چ

برچسب‌ها: وظایف مشاور بازاریابی, مشاوره بازاریابی, مشاور بازاریابی, شرکت مشاوره بازاریابی, دپارتمان مشاوره بازاریابی, کلینیک مشاور بازاریابی, اصول مشاور بازاریابی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه دوم مهر 1391ساعت 9:22  توسط مشاور بازاریابی www.khooyeh.com  |  نظر بدهید

دپارتمان و کلینیک مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات

ویژگی های یک مشاور بازاریابی خوب نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱۱

ویژگی های یک مشاور بازاریابی خوب 

 

یک مشاور بازاریابی برای اجرای یک مشاوره ی صحیح چند تا اصل باید رعایت کنه :

1.بدترین کار تو مشاوره این که بدون اینکه از احساسات و تفکرات مراجع اگاهی داشته باشیم شروع به صحبت و رهنمود دادن کنیم یا به عبارتی مشاور بازاریابی شروع کننده ی صحبت باشه بنابراین مشاور بازاریابی خوب همیشه اول شنونده ی خوب

2.یک مشاور بازاریابی خوب آمادگی شنیدن هر مشکلی رو داره چون ما مردم ایران تا کاسه ی صبرمون لبریز نشه بفکر مشکل بازار نمی افتیم

3.یک مشاور بازاریابی خوب امادگی پذیرش هر فردی با هر نژاد و قومیتی رو داره مشاور بازاریابی خوب مراجع طرد نمی کنه چون معمولا مشاور بازاریابی یکی از آخرین پناهگاه های مراجع که اگه طرد بشه مشکلات زیادی ببار میاره

4.یک مشاور بازاریابی خوب ضمن آگاهی به تمام رویکردهای مشاوره ای برای مشکل بازاراز رویکرد التقاطی استفاده میکنه

5.مشاور بازاریابی خوب آگاه که مشکل بازار یک خیابان دو طرفست بین مراجع و مشاور بازاریابی برای همین اگر مراجع انگیزه ی هیچ کاری رو نداره اول رو مسائل انگیزشی او کار میکنه

6.مشاور بازاریابی باید از خواست اصلی مراجع برای مشکل بازار آگاه باشه و توی اون راستا قدم برداره

7.مشاور بازاریابی باید بتونه یک رابطه ی حسنه و تئام با اعتماد ایجاد کنه تا مراجع بدون هیچ اضطرابی مشکلاش بتونه راحت بگه

8.یک مشاور بازاریابی خوب دانش دایره المعارفی داره از فلسفه جامعه شناسی روانشناسی گرفته تا ادبیات و...چون بعضی وقت ها توی جلسه ی مشکل بازار این بحث ها مطرح میشه

9.مشاور بازاریابی خوب توان تشخیص افکار مخرب و داره و با اعتماد به نفس باید سعی در ازبین بردن اون ها کنه

10 مشاور بازاریابی نباید مراجع به خودش وابسته کنه به شکلی که دیگه نتونه استقلال بدست بیاره برا همین وقتی مراجع از مشاور بازاریابی تعریف میکنه باید بگیم درست که من کمک کردم ولی این شما بودی که مشکل حل کردی

11 مشاور بازاریابی خوب هیچ سوالی از روی کنجکاوی نباید بپرسه چون اگه بپرسه مراجع احساس میکنه مشاور بازاریابی کارش خوب بلد نیست

12 مشاور بازاریابی خوب باید توی خیلی حوزه ها خودش وارد بشه تا بتونه بهتر مراجع هایی که توی اون حوزه های خاص مشکل دارن رو درک کنه

15 مشاور بازاریابی خوب به مسائل جنبه ی ارزشی نمی ده و خوب بد براش معنی نداره

 

  نظرات (0)
مشاور بازاریابی فروش تبلیغات و ارتباطات نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱۱

اینک در ادامه ویژگی های یک مشاور بازاریابی خوب ارائه می شود.

1- خودآگاهی

2- همدلی (خود را جای مراجع گذاشتن)

3- خلوص (بین گفتار و رفتارش هماهنگی باشد)

4- همخوانی (یکپارچگی)

5- احترام مثبت (پذیرش شرط اولیه خصوصاً از جانب مشاور)

6- توانایی ارتباط (توانایی در گوش دادن، پاسخ مثبت)

7- دانش

8- یکپارچگی و انسجام اخلاقی ( از لحاظ شخصیتی به ثبات رسیده باشد)

رفتارهای مؤثر و غیر مؤثر یک مشاور

رفتارهای غیر مؤثر

رفتارهای مؤثر

غیر کلامی

کلامی

قطع صحبت مراجع

استفاده از کلمات قابل فهم

نصیحت کردن

برگشتن  به عقب و تصریح گفته‌های مراجع

اندرز دادن

تفسیرهای به ‌موقع

موعظه کردن

خلاصه کردن گفته‌های مراجع

سرزنش کردن

پاسخ‌ دهی به پیام اصلی

نیشخند زدن

استفاده از تقویت‌های کلامی (آها، هوم، متوجهم، بله)

التماس کردن

صدازدن مراجع به اسم کوچک یا ضمیر "تو"

پاسخ به سؤالات شخصی دستور دادن، تقاضا کردن

طرح سؤالات بخصوص ، سؤالاتی که با چرا شروع می‌شود

تفسیر افراطی

استفاده بجا و مناسب از شوخی برای کاستن از تنش مراجع

نگرش ترحم‌آمیز

برخورد محرمانه و غیر داورانه

به‌ کارگیری کلمات غیر قابل فهم بر دیگران

افزودن درک بیشتر به گفته‌های مراجع

 

  نظرات (0)
مشاور بازاریابی خوب نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱۱

ویژگی های مشاور بازاریابی موفق

مقدمه

مشاوره، حرفه‌ای است با ظرافت های خاص خود. با نادیده گرفتن این ظرافت ها مشاور بازاریابی در کار احساس درماندگی می‌کند . مشاور بازاریابی موفق نخست باید نسبت به شناخت خودش گام بردارد. شناسایی احساس ها، انگیزه‌ها، رفتارها، نقاط ضعف و قوت مشاور بازاریابی به وی کمک می‌کند قدم به دنیای درون مراجع گذاشته و او را همراهی کند.

در ذیل کوشش بر این است پاره ای از این ظرافت‌ها و نکته های مهم بیان شود و مورد بررسی قرار گیرد.

مشاور بازاریابی به عنوان یک فرد

مشاوران بازاریابی  در رفتار شغلی خود براساس خصوصیت عمل می‌کنند.

- ویژگی های فردی

- دانش حرفه ای

- مهارت های خاص مشاوره

مهمترین ویژگی های فردی یک مشاور بازاریابی کارآمد عبارتند از:

1. مشاوران بازاریابی  مؤثر تجربه های رفتاری و احساسی خود را می‌پذیرند: به عبارت دیگر مشاوران بازاریابی  کارآمد واکنش های عاطفی شان را کنترل نمی‌کنند ، احساسات خود را به همان صورتی که هستند می‌پذیرند، به واکنش‌های هیجانی خود آگاهند و رفتارشان را می‌توانند کنترل کنند.

2. مشاوران بازاریابی  کارآمد و اثر بخش ارزش‌ها و باورهای خود را می‌شناسند .آن‌ها با استفاده از نظام ارزشی خود،نقش با معنی برای زندگی خود می‌یابند و به راحتی می‌توانند کنترل کنند.

3. مشاوران بازاریابی  موثر قادرند با دیگران رابطه‌ای گرم و عمیق و همدلانه ایجاد کنند.

4. مشاوران بازاریابی  موثر مسئولیت شخصی رفتار خود را می‌پذیرند آنها به جای انکار خود و سرزنش دیگران به راحتی عدم موفقیت و ضعف‌های خود را می‌پذیرند، این افراد انتقادپذیرند.

5. مشاوران بازاریابی  موثر نقاب به چهره نمی‌زنند. خود را آن طور که هستند به دیگران نشان می‌دهند.

6. مشاوران بازاریابی  موثر می‌توانند هدف های قابل دسترسی را انتخاب کنند .آنها به توانایی‌ها و مهارت‌های خویش واقف هستند و از خود به همان اندازه‌ای توانایی‌ها و مهارت‌ها انتظار دارند.

7. مشاوران بازاریابی  موثر تجربه‌های همخوان دارند. آن‌‌ها افزون بر اینکه افکار، احساسات ، رفتارها، ارزش‌ها و انگیزه‌های خویش را می‌شناسند توانسته اند بین این جنبه‌های شخصیت خویش همخوانی ایجاد کنند. آن‌ها با خودشان صداقت دارند.

8. مشاوران بازاریابی  کارآمد و توانا نه تنها خود را آن گونه که هستند می‌پذیرند بلکه دیگران را نیز به همین شکل قبول دارند ، آن‌ها نسبت به مراجعان توجه مثبت و نامشروط دارند و از هرگونه ارزش‌گذاری و قضاوت اندیشی نسبت به مراجعان اجتناب می‌کنند و نمی‌خواهند ارزش‌ها و افکار و باورهای خودشان را به مراجع تحمیل کنند. به مراجع فرصت می‌دهند تا با ابراز افکار واحساساتشان ، خودشان را آن گونه که هستند تجربه کنند. آن‌ها دنیا را چشم‌انداز مراجع می‌دانند و بدون هرگونه داوری صرفا به درک مراجع و شناخت او همان گونه که هست می‌پردازند . آن‌ها بدون توجه به موقعیت و جایگاه مراجعان برای آن‌ها بدون توجه به موقعیت و جایگاه مراجعان برای آن‌ها ارزش و احترام انسانی قائلند.

  نظرات (0)
یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱٠

یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی راز داری می باشد

  نظرات (3)
یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱٠

یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی راز داری می باشد

[ پنجشنبه دوم شهریور 1391 ] [ 14:6 ] [ مشاور بازاریابی ]
فواید مشاوره بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/٢٢

فواید مشاوره بازاریابی

هر انسان بالغ و خردمندى به طور طبیعى در پى کمال و موفقیت و بالندگى بیشتر در زندگى بوده، همواره در تلاش است تا به هدف و آرزویى که در حیات دنیوى دارد نایل آید. از این رو، براى رسیدن به هدف آرمانى خود از هیچ کوششى فروگذار نکرده، سعى مى کند از تمام استعدادها و توانمندى هاى خود بهره گرفته تا به سر منزل مقصود برسد. اما بسیار اتفاق افتاده که به هدف خود نرسیده و از طى کردن مراتب کمال و پیشرفت باز مى ماند.

شاید بتوان علل و منشأ این ناکامى ها و شکست ها را در چند عامل خلاصه نمود:

الف. خطا و اشتباه بودن مسیرى که پیموده اند;

ب. روشن نبودن هدف و مقصود;

ج. عدم توجه به توانمندى ها;

د. انتخاب و گزینش معیارهاى نادرست;

همه این عوامل مى تواند ناشى از استبداد به رأى و خودمحورى فرد باشد و اینکه فرد خود را بى نیاز از همفکرى، تبادل نظر و مشورت با دیگران بداند.

روشن است که زندگى فراز و نشیب هاى فراوانى دارد و هر فردى به تنهایى قادر بر فهم، حل و رفع موانع و مشکلات زندگى نیستوتنهامى توان در سایه تعامل اندیشه و تضارب افکار و مشورت، سره را از ناسره جدا کرد.

اگر اندکى با تأمّل و دقت به پیرامون خود و حتى به گذشته انسان ها و سایر کشورها توجه کنیم، متوجه مى شویم که بیشتر اکتشافات، اختراعات و نظریه پردازى ها در عرصه هاى گوناگون، محصول هم اندیشى، تعامل و بهره گیرى از تجربه ها، ایده ها و نظریات دیگران بوده است. اگر قرار باشد هر فردى تنها به خودش متکى باشد

و هیچ گاه از تجارب و اندیشه دیگران بهره نگیرد، طبیعى است که به بالندگى و پیشرفت اندکى نائل نشود و به شکوفایى و ترقّى زیاد امیدوار نباشد. البته، روشن است که مراد از پیشرفت و بالندگى در زندگى پیشرفت در عرصه هاى مادى، معنوى،اخلاقى،اجتماعى،انسانى است.

معناى مشاوره بازاریابی

«مشاوره» و مشتقات آن از قبیل تشاور، مشورت و غیره به معناى استخراج رأى صحیح است. بدین معنا که انسان وقتى خودش درباره کار یا مسئله اى اطلاع درست و نظر صحیحى ندارد، به دیگرى مراجعه کند و از او نظر درست و محکم را بخواهد.1

در لغت نامه دهخدا واژه «مشاوره» چنین تعریف شده است:


ادامه مطلب ...   نظرات (0)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۰۲
علی خویه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی