مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

مشاور و مدرس بازاریابی، برند و فروش

مشاوره و آموزش بازاریابی، برند و فروش

.

وظایف و مسولیت های مشاوران مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات و مشاوران سازمانی

تهیه  و تنظیم: تیم مشاوره علی خوبه www.gmas.ir 

www.khooye.ir

www.khooyeh.com

09122991608

09372991608

وظایف و مسئولیتهای مشاوران مدیریت، مشاوران بازاریابی و فروش، مشاوران سازمانی  را می توان در چهار زمینه کلی زیر بیان داشت:

اول: رشد و توسعه قوای فکری و معنوی و عقلی مدیران و کارکنان

دوم: رشد و توسعه مهارتهای شغلی و حرفه ای مدیران و کارکنان

سوم: رشد و توسعه شخصیت مدیران و کارکنان

چهارم: تنظیم و تدوین مسئولیتها و وظایف خود مشاور در ارتباط با مدیران و کارکنان  و مراجعان و کارکنان دیگر.

در ارتباط با زمینه اول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

الف) کارکردن مستقیم با مدیران و کارکنان  شامل:

1.      فعالیتهای رشد و توسعه درباره:

·         ایجاد پیشرفت درباره مهارتهای مدیریت

·         راهنمایی مدیران و کارکنان  برای پیشبرد در کارهایشان

·         طرح ریزی برای انتخاب بهترین روش های بهبود عملکرد  

2.     

کار کردن با سایر کارکنان امور اداری و سازمانی  و استخدام مدیران و کارکنان  نظیر کارکنان خط تولید،

در زمینه دوم می توان به طور خلاصه به مواردی از جمله، کارکردن با مدیران و کارکنان  جهت شناخت خود، تواناییها و استعادهای شغلی. کمک به مدیران و کارکنان  در امر شناخت نیازها و امکانات شرکت. کمک به کارکنان در تطبیق خود با جامعه شغلی( طبق نظر پارسونز) و افزایش بهره وری سازمان

در زمینه سوم می توان به مواردی از جمله کمک به مدیران و کارکنان  در تشکیل یک هویت منسجم از خود، ایجاد عزت و حرمت نفس، و احترام در جامعه. کمک به برقراری و حفظ یک ارتباط سالم بین مدیران و کارکنان  و ...، کمک به مدیران و کارکنان  جهت حل مشکلات مربوط به خود با خانواده و دوستان و مدرسه، و...

در زمینه چهارم نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تدوین برنامه های خاص در امر مشاوره در سازمان ، انجام مشاوره و مشورت با مدیران و کارکنان ، ...ا و در کل با هر شخص و سازمانی که در امر اداره سازمان نقش دارد. آگاهی دادن به مدیران و کارکنان ، اولی، و دیگر اشخانص دخیل در زمینه های مختلف بازاریابی فروش ، تبلیغات ارتباطات خلاقیت و روانشناختی، و ... .

به طور خلاصه وظایف و مسئولیتهای مشاوران مدیریت و مشاوران بازاریابی و فروش و مشاوران سازمان را می توان در هشت وظیفه اساسی خلاصه کرد:

1.      برنامه ریزی و توسعه امور مربوط به بازاریابی، ارتباط با مشتری، رضایت مشتریان و ...

2.      راهنمایی و مشاوره کلی و جزیی به تمام رده های سازمان

3.      شناخت و ارزشیابی مدیران و کارکنان

4.      کمک و برنامه ریزی برای پیشرفت حرفه ای مدیران و کارکنان

5.      احاله کردن یا گشیل داشتن مدیران و کارکنان  به مراکز آموزشی و ...

6.      کمک و مشورت با کاکنان و مدیران

7.      مشورت و همکاری با کارکنان سازمان های دیگر

 

 

برخی مشخصات برجسته یک مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات  عبارت است از:

صلاحیت حرفه‌ای
قابلیت مدیریتی
در دسترس داشتن منابع
بیطرفی
عادلانه بودن ساختار حق الزحمه
امانت حرفه‌ای
پیروی از اصول تضمین کیفیت

مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات ی با این مشخصات در رابطه با پروژه های مدیریت ، وظایفی حرفه یی نیز به عهده دارد به شرح زیر:

1- بررسی امکان پذیری سیستم
چنانچه یک مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات ، صرفا برای یک طرح یا پروژه خاص مورد مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات ه قرار گیرد، مهمترین وظیفه مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات ، بررسی عملی بودن آن طرح یا پروژه در محیط کارفرما می باشد. بدین معنی که ابتدا طرح یا پروژه مورد بررسی واقع شده و با ذکر دلایل کارشناسی و منطقی، امکان و چگونگی انجام آن بیان می گردد. در حالت هایی که انجام طرح یا پروژه مورد مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات ه امکانپذیر نباشد، مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات  با ذکر دلایل غیرعملی بودن آن، به ذکر راه حل های مناسب برای انجام آن مبادرت خواهد ورزید.

2- طبقه بندی کار
با توجه به اینکه نحوه برخورد با کارهای سیستمی  در اندازه ها و طبقه بندی های مختلف می‌تواند متفاوت باشد، از جمله وظایف مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات ، تعیین اندازه کار جهت تخمین زمان و هزینه آن می باشد. همچنین طبقه بندی آن از این نظر که در کدام دسته از کارهای سیستمی  قرار می‌گیرد و همچنین تعیین حساسیت آن از اهمیت به سزایی برخوردار است. این طبقه بندی ها باعث می گردد که تخصص ها و تجارب مورد نیاز، مدت زمان انجام و هزینه انجام پروژه قابل پیش بینی باشد. پیش بینی های انجام شده توسط مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات  باعث جلوگیری از سردرگمی کارفرما در مورد پیشنهادها خارج از نرم نیز خواهد شد.

3- تهیه درخواست برای ارائه پیشنهاد (RFP)
چنانچه طرح یا پروژه مورد مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات ه، مورد تایید مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات  قرار گیرد، قدم بعدی کار در صورت نیاز، تهیه درخواست برای ارائه پیشنهاد (RFP) برای آن طرح یا پروژه، به منظور برگزاری مسابقه جهت انتخاب پیمانکار می باشد.


4-
انتخاب ناظر پروژه
چنانچه کارفرما و مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات  درنحوه انجام یک پروژه سیستمی  به اتفاق نظر دست یابند، یکی دیگر از وظایف مهم مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات ، کمک به کارفرما در انتخاب تیم ناظر برای انجام صحیح آن پروژه می‌باشد.

5- انتخاب پیمانکار
چنانچه برای یک طرح یا پروژه سیستمی ، مسابقه ای برای انتخاب پیمانکار اصلح برگزار شود، در تمامی مراحل برگزاری مسابقه اعم از بررسی پیشنهادها (Proposal) و انتخاب برنده مسابقه، مشاور مدیریت، مشاور بازاریابی، مشاور فروش و تبلیغات  نقشی تعیین کننده خواهد داشت

تهیه  و تنظیم: تیم مشاوره علی خوبه www.gmas.ir 

www.khooye.ir

www.khooyeh.com

09122991608

09372991608

کتاب اصول مشاوره مدیریت، اصول مشاوره بازاریابی تالیف و ترجمه: علی خوبه

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۸
علی خویه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی